tisdag 10 januari 2012

Tillbaka på jobbet.....

Jahapp då var det dags att komma tillbaka till jobbet även för en prickiga damen Amy!!
Så här ser det ut större delen av dagen när man är på jobbet (inte för mig förstås)
Jag tror ändå att Amy tyckte att det var helt okay att börja jobba igen. Det kommer in folk lite då och då och de flesta har hon träffat förut och då möts dem med ett stort flin. Amy sköter sig bra som kontorshund, hon är lugn och gör inget väsen av sig. De flesta gillar att hälsa på henne och många undrar var hon är när hon är ledig. Vissa dagar bestämmer hon sig för att inte följa med, då vänder hon om och går tillbaka till dörren för att gå in i huset igen. Såna dagar låter jag henne få bestämma själv för jag tror att hon vet vad det är frågan om.
Nu på kvällen skulle vi ta en promenad i kylan - 10 grader, då ville hon vända om och gå hem igen, det händer inte så ofta men det var väl lite kallt om tassen.
Vi har fått PM från utställningen på lördag och som väntat blir vi ensamma i rasen :(
Nåja, då blir vi snyggast i alla fall ;)


5 kommentarer:

Pia sa...

hi hi det ser ut som om hon jobbar lika hårt som mina Ibland när vi ska köra till jobbet så tvärvänder Acke och går upp och lägger sig i sängen igen Men det funkar ju inte när ingen är hemma Vi är ju borta 8 timmar så han får följa med. Fast Ibland e ju Stoffe här så då får han stanna hos honom . Såklart ni blir snyggast och det är bra träning Lycka Till Kram

emelie & berit sa...

jag undrar jag om inte jag hade varit rätt bra på amys jobb? hihi!

ja dom är nog ofta kapabla till att ta egna, och ibland bra beslut. ;)

Jennie sa...

skönt att kunna ta med henne till jobbet! Nessie får lätt köldkramp i tassarna när det är mer än -6 så i går fick jag hem tossor som ska värma dom små tassarna.

Monica sa...

Bra jobbhund du har :-)

Freja kör jag med den förskräckliga fleeceoverallen och hon fryser inte om tassar eller öron heller förrän det blir bortåt 18-19 grader det är mycket mer värmande än ett täcke.

Cilla sa...

Klart hon vet vad det handlar om, hon e smart,