lördag 14 januari 2012

BIS 3....

Jag kan inte riktigt fatta det än.... :D Men det gick jättebra på utställningen idag. Amy skötte sig fantatiskt bra. Hon var inte skräckslagen för domaren, som var en man, han var mjuk och fin mot hundarna. Vi var som vanligt ensamma i rasen och gick vidare med HP. När vi skulle bedömas vidare i gruppen så var jag säker på att vi skulle komma sist eftersom det var bla en duktig tjej med sin beagel och en duktig basset. När vi hade sprungit runt och ställt upp oss så kom domaren fram och sa att Dalmatinern har vunnit, och jag fattade ingenting. Superglad och förstås rörd fick vi vänta vidare :D Det fanns en hund i varje grupp, så det var 10 st hundar som gick till finalen BIS. Även då tänkte jag att domaren kommer fram till oss först och tackar för deltagandet. Det var en kanintax  som blev etta och en whippet som kom på andra plats på trea blev vi. Helt otroligt!! Amy hon viftade på svansen och var en glad och fin hund. Jag har inte ställt ut henne på ett och ett halvt år, det kanske är därför ;)
Kritiken löd så här: "Tilltalande tik. Dock i kraftigaste laget. Elegant ö-linje. Vackert fem. huvud. Bra nosparit. Mycket bra vinklar och rörelser. Vältecknad"
Det där med "kraftigaste laget" jobbar vi på både jag och Amy ;)
Nu kommer några skrytbilden (dålig kamera men vill ändå visa dem)
Jag kommer att få riktiga bilder sedan som jag kan lägga ut.
Jag har varit sååå duktig tycker Matte :D

Vi vann ett presentkort på massage-stetching till Amy, det blir bra!!

I natt kommer både jag och Amy att sova gott.
Kram :D


5 kommentarer:

Monica sa...

Stort grattis och vad kul att det vänt:-)

I kraftigaste laget är ett idealt tillstånd för en prick hälsar Freja!

emelie & berit sa...

grattis!! :)
och vilket bra pris, det var ju riktigt vettigt! :)

Anonym sa...

Grattis Vad roligt Jag ser dig framför mig där du står och torkar tårar i smyg. Och Acke säger som Freja : kraftigheten är ett perfekt tillstånd för en dalmatiner
Kram Pia

Clifford & Dizzy´s matte sa...

Grattis!
Och vilket jätte bra pris hon vann! Perfekt!

Christina sa...

Men grattis till superfint resultat! :)