fredag 6 januari 2012

God fortsättning...

Sista helgen nu sedan börjar det nya året på allvar.Vi har haft en skön julhelg. Efter julen for Sambon till Kina för att bla åka Kinesiska Vasaloppet. Själv har jag varit hemma med hela konkarongen, det är inte utan att jag är lite trött nu när han har kommit hem efter 10 dagar ;)  Nyåret gick bra, Amys reaktion på fyrverkerierna är att hon skäller när det smäller. Hon verkar inte att blir särskilt rädd. Marcus (katten) däremot han låg under soffan hela tiden. Nu är vi lyckligt lottade och har bara ett par grannar som har fyrverkeri och det är nästan en km bort.
Under ledigheten har vi åkt lite slalom, promenerat, åkt lite skoter och i går fick Amy dra mig på skidorna. Det gick bra men jag är lite osäker med balansen ;)
Den 14 januari är vi anmälda till en inoff utställning, bara för roligt (min kanske inte för Amy) här på hemmaplan. Förra året ställde vi inte upp eftersom vi oftast är ensamma i rasen och att det inte är Amys favoritsysselsättning, och då var det två stycken dallisar med. Vi får se i år om det är några fler, hoppas det.
Kram Maria & Amy

3 kommentarer:

Monica sa...

Visste inte ens att det fanns ett kinesiskt Vasalopp, kul grej att vara med på något sådant:-)

Lycka till på utställningen vi håller tummarna!

Pia sa...

Sanslös sambo du har Åka ända till Kina för att åka skidor;) när ni har orginalet utanför knuten
Skönt att det gick bra till nyår Wilma skäller oxå som en galning Här har ngn idiot smällt nästan varje natt efter nyår . 3 st varje gång man precis somnat Hade jag fått tag på den idioten så vet jag inte vad jag gjort.
Lycka till på utställningen ser framemot en rapport sedan Kram

emelie & berit sa...

kinesiska vasaloppet? det var ju något man inte ens visste att det fanns! fast med mitt sportintresse kanske man ska vara nöjd med att ha koll på att det finns i sverige? ;)

lycka till på utställningen, hoppas ni får någon mer prickig att springa med! och glöm inte kameran! ;)