lördag 16 november 2013

Ett helt år har gått...

Tänk att ett helt år har gått och de flesta har säkert glömt bort denna blogg.
Men jag tänker att det i alla fall kan vara bra att dokumentera lite av vår historia.
 
För ett par veckor sedan opererade vi bort en knöl på Amys haka. Vi hade först, i maj, tagit prov på den och det visade sig vara en fettknöl. Den fortsatte att växa så vi bestämde att den skulle bort. För säkerhetsskull så skickade vi in den för analys och än efter två veckor så har Veterinären inte hört av sig. Jag ringde själv till djursjukhuset och sköterskan talade om vad diagnosen var på knölen, det säger inte mig något sa hon men jag googlade och det var väl inte det bästa svaret. Jag tänker ändå vänta tills Veterinären hör av sig och höra vad hon har att säga. Hur det än är så är knölen borta och Amy visar inget tecken på att vara sjuk, hon är en mycket pigg och glad hund. När hon var inne för operation ville en tidning göra ett reportage från djursjukhuset och Amy fick vara med. Här är länken till reportaget.
 
Här är en bild från dagens promenad. Det är inte lätt, i alla fall för mig, att fota en hund som aldrig står still ;) . Hon räds i alla fall inte kallt älvvatten.
På vägen tillbaka till bilen var Amy några meter före oss och plötsligt brakade det till och en stor Hjort med jättehorn sprang emot oss. Amy var närmast honom men när jag ropade på henne så kom hon direkt till oss och hjorten drog in i skogen. Det är tur att vi inte har en jakthund. Bara en liten stund senare kom det en hund, då däremot blev Amy intresserad och sprang efter den. Hunden brydde sig inte det minsta om Amy ut. Jag fick ropa några gånger men så vände hon om och kom till oss. Duktiga hund!
Kram M
 

2 kommentarer:

Pia sa...

Håller alla tummar för att det inte är ngt allvarligt med Amy Och när det gäller bloggandet så har det försvunnit lite tyvärr Instagram har väl tagit över den rollen kan jag tro Hur som håll oss uppdaterade hur det går för henne Kram Pia

Katta sa...

Jag har saknat er!!
Klart att det inte är något allvarligt med Amy!! :-) Fina Amy!!
Kram