söndag 27 maj 2012

Den här Pingshelgen...

...har vi haft ett helt underbart väder, riktig högsommarvärme!
 vi gick på en liten picknick på lördagen med godisletande
 det räckte förstås inte, man måste ju få smaka det som de andra äterockså ;)
 Kristin sätter upp en egenhändigt gjord fågelholk. Hon är lite rädd för getingar, det är därför hon har så mycket kläder på sig ;)
 Själv har jag hela helgen fixat i trädgården. Har ett litet växthus som jag har flyttat ut alla Pelargoner samt planterat tomat och gurkplantor.
 "Får jag hälsa på i ditt lilla hus Matte?"
 En  "Morsdagspresent" från en av döttrarna <3
Amy har vaktat sina leksaker hela helgen i fall någon skulle vilja leka med henne, och det har det varit :D

Kram M

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ni oxå fått sommar Vilket gulligt växthus :D Kram Pia

katta sa...

Härlig helg!! Och vilket gulligt litet växthus!!
Här har också varit högsommarvärme. Underbart!!

Jennie och Poppy sa...

Visst har det varit en härlig helg! Jag tog en jordgubbe som var färdigt i vårt växthus i går :)

emelie och berit sa...

åh vilket mysigt litet växthus!

Anette o Nilla sa...

Vi har också haft helt underbart väder i helgen! Nu känns det som om det faktiskt kan bli sommar i år i alla fall.. ;)
Vad mysigt du har i ditt växthus. Mitt får nog stå oanvänt i år.. har alltid haft problem med små svartmyror - och nu när jag tog mig dit sen snön försvunnit upptäcker jag att dom byggt en rätt stor stack inne i mitt växthus !!!! Och orken att ta tag i det finns tyvärr inte just nu...

Monica sa...

Ja visst var det härligt i helg.
Och hundgodis räcker väl aldrig åt en dalmatiner Det är bara aptitretare:-)

och tack för uppmuntrande hejjarop jag hoppas också att Freja blir en champion med tiden:-)