lördag 21 april 2012

New York...

Då är vi hemma igen hos våran lilla älskling. Amy har haft det bra på pensionatet. Hon har lekt med Goldenkillen Zingo samt en vit älghund och det har gått jättebra. Amy var ute i lekhagen när jag kom. Hon hörde inte bilen så jag gick tyst mot dem och när hos såg mig blev hon helt galen. Skönt att veta att hon haft det bra men ännu skönare att hon verkligen ville följa med hem igen :)

 dagens promenad i snöbelagd skog
 inte bangar man för lite kallt vatten när det finns en pinne i bäcken!!

Nu kommer lite bilder från New York.
Vi har haft det jättebra, varmt +30 grader vissa dagar. Jag känner att alla intryck måste få landa, det var en häftig stad. Mycket folk men rent och fint och väldigt trevliga människor.
 Central Park
 träden blommade för fullt
 ordning och reda i affärerna

 Kristin blir avtecknad
vi besökte en kyrka i Harlem, en mycket trevlig upplevelse
 utsikt över Central Park från 70 e våningen på Top of the rock
 China Town
High Line, en nedlagd järnväg som de har gjort till strövområde med växter och trevlig design

USA s flagga överallt
 Ground Zero, just här låg det södra tornet
 lyxig ingång till Mc Donald´s
Time Square

 utstikt från vårt hotellrum på våning 21
 Brooklyn bridge
Statue of Liberty

Det var lite från vår resa....

Kram M



7 kommentarer:

Monica sa...

Härliga bilder, nu är det jag som blir avundsjuk:-)

Men ni verkar ha haft det riktigt trevligt någon gång i livet ska jag väl också ta mig dit!

Jennie och Poppy sa...

Visst är NY fantastiskt! Tyvärr var jag bara där i knappa 2 dagar och det var alldeles för kort. Körsbärsträden är så fina när dom blommar, jag var där samma tid för 2 år sedan. Men skönt att vara hemma med Amy igen förstås <3

Anonym sa...

Härliga bilder Men jag hade nog inte klarat att titta ut från ert hotellfönster Hujedamig vad högt
Så roligt att allt varit toppenbra både för er och Amy :D Kram Pia

Annki sa...

Håller med Pia i allt:)

Anette o Nilla sa...

Skönt att det funkar så bra på hundpensionatet.
och vad kul med bilder från NY. Dit är en dröm att få åka nån gång i framtiden.

emelie och berit sa...

ja någon gång får man nog besöka den staden....

skönt att alla haft det bra!

katta sa...

Åhh vad härligt!! Visst är det en fantastisk stad!!??
Jag trodde ju att jag skulle få komma till ett vårigt London, men det hade inte regnat så mkt i hela april som det gjorde när vi var där.hahaha...
Underbara bilder ialla fall, jag blir så avis!!