söndag 4 december 2011

2 a advent...

Ja då var det redan andra advent, den här helgen har vi bakat lite peppakakor, pepparkakshus och lite saffransbröd. Men det är inte det enda vi har gjort.
Amy, jag och Johanna har varit till djurkommunikatören Gabriella. Jag vet att det finns blandade åsikter om sådana tjänster. Själv har jag ett öppet sinne och tar det med en nypa salt och med lite humor, ser det mest som en kul grej. Vi har inte några allvarliga promblem så jag ville mest höra hur hon tycker att hon har det. Vad sa hon då. Bla så talade hon om att hon helst vill ligga mjukt och att hon tyckte att det var väldigt orättvist att alla fick ligga var de vill utom hon. ( Hon får inte ligga i Matte och Husses säng, tycker Husse) Men hon talade om att hon låg där i allafall ibland (det har man väl sett när hon har varit ensam). Det som är lite lustigt i detta är att för bara några nätter sedan så var Amy väldigt bestämd att hoppa upp i var säng, vilket hon också gjorde och när jag skulle försöka putta ner henne så lade hon sig på rygg så det var helt omöjligt att få ner henne ;), Hon berättade att hon blött från tassarna och att det gjorde väldigt ont ( 2 klo brott på ett år). I övrigt berättade hon att hon var en väldigt frisk hund ( vilket stämmer mycket bra). Ja, hon brättade en massa saker en del stämmer endel inte lika bra men det var i alla fall kul att göra det.


 På eftermiddagen idag så var vi till en gård inte så långt från oss på adventsfika, riktigt gott. Efter allt mumsande tog vi oss en promenad hem med Amy. Skönt att gå av sig lite "kakor".
Här är en bild på Amy från i somras till alla er som inte gillar vintern..
 Men det är så här jag vill att det ska se ut...

Go kväll på er...:D

5 kommentarer:

Pia sa...

Acke och Wilma tycker väldigt synd om Amy som inte får ligga i sängen ;) Kul att få höra vad hon tycker .
Jag föredrar sommarbilden Även om snöbilden var jätte fin Så tycker nog jag att snö gör sig bäst på bild .

Jennie sa...

Min moster gick flera gånger med sina olika hundar för att höra vad dom hade att säga.Jag tror och hoppas att jag kan läsa av mina hundar ordentligt själv :)
Mina hundar tycker också synd om Amy, klart man måste få ligga i sängen!

emelie & berit sa...

jag hade också gärna gjort det, lite som en kul grej. kan vara kul att se vad som stämmer och vad som verkar konstigt. ;)

jag tittar nog lite extra på sommarbilden! ;) och fikan såg god ut...snö är bara fint när man är inne, eller på bild. ;)

Anette o Nilla sa...

Vad kul att få höra vad hon tycker och tänker - oavsett om det funkar eller inte, jag tror på det.
Hos oss får hundarna vara överallt där vi är - till husses förtret. Han vill helst inte ha dom i sovrummet alls. Och Nilla som helst ska sova under mitt täcke. ;)

Monica sa...

Tack för sommarbilden:-)

Jag tillhör dem som är väldigt skeptisk till kommunikatörer men det är säkert kul att prova på ändå.

Och fikat..... mums!