måndag 23 juli 2012

Tånga Hed

Nu äntligen kommer det bilder från 50-årsjubileét i Tånga Hed.
Jag fick åka utan Amy eftersom hon var precis i höglöp när vi skulle dit.
Det var väldigt tomt utan henne men jag hade några väldigt bra dagar med mycket trevliga människor och deras fina hundar.

Första dagen var det agilitykurs som vi skulle ha varit med på.

 Poppy som inte är så prickig var också med på kursen, hon var kanske inte lika energisk som dallisarna men hon var med på sitt sätt. Hoppa kunde hon i alla fall.
 och hon är väldigt söt!
 Här hoppar Niala över långhindret, skärpan blev på hindret men man kan ändå se den fina stilen.
Niala hade åkt ända från Finland med sin matte Susanna, husse och en "storasyster".
 Poppy ville inte följa banden in i slalomhindret eller också så trodde hon att hon skulle hoppa igen som förut.
 Niala ska lära sig hur man gör med "däcket", först tittar man igenom
 sedan ställer man sig upp på det
 och då får man godis :)
 Här kommer Eddy i flygande fläng. Han och matte Wibeke kom från Norge. De var riktigt duktiga och hade redan tävlat en del.
 Steinar, också från Norge, med sin tik som jag inte vet namnet på.
de hade  full fart över hindren.
 Här tar fina Fanny igen sig tillsammans med matte Mari
vilan var inte så lång, innan det var dags att träna igen.

Fortsättning följer... nu ska jag och Johanna åka till Göteborg på Mamma - dotter resa.
Nästa del kommer när vi har kommit hem.
Kram M


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att få se bilder från Agilityn Ha så himla kul på mor-dotter resan Längtar till nästa inlägg Kram Pia

Sussi sa...

Underbara bilder! Om det är ok stjäl jag några av dig :-)

Om jag minns rätt hette Steinars hund Pippi.

Susanna & Niala & Laika

Monica sa...

Säkerligen en härlig vecka synd att Amy inte kunde följa med bara!

ha det så härligt på er mor-dotterresa!

Jennie och Poppy sa...

:)
Ja, Pippi heter hon.
Jättefina bilder, är det ok om jag lånar dom på Poppy?

Maria & Amy sa...

Om ni vill spara några bilder så är det bara roligt :)